Wie zijn we en waar komen we vandaan?

Een kort historisch overzicht.

Op 17 maart 1879 werd de afdeling Haarlem opgericht. Een vereniging, die destijds vooral was gericht op eigenaren van landgoederen en hun tuinlieden. Afdeling Haarlem was onderdeel van de toenmalige KMTP (Koninklijke Maatschappij voor Tuinbouw en Plantkunde); veel later Groei&Bloei genoemd.

Andere afdelingen in Zuid-Kennemerland (bijvoorbeeld Bloemendaal, Bennebroek en Zwanenburg) kwamen in latere jaren tot stand, om uiteindelijk weer samen te gaan met de afdeling Haarlem in onze huidige afdeling Zuid-Kennemerland. Het werkgebied van Groei & Bloei Zuid-Kennemerland bestrijkt het gebied ten zuiden van het Noordzeekanaal tot en met Bennebroek. De oostgrens wordt gevormd door het Spaarne en de Ringvaart, maar Zwanenburg, aan de andere kant van de Ringvaart, hoort er ook nog bij.

Nu is Zuid-Kennemerland een bloeiende vereniging, vooral van enthousiaste amateur tuiniers. Kijk bij Activiteiten en bij de jaarverslagen hiernaast wat we allemaal doen. U vindt hiernaast ook verslagen van de Algemene Leden Vergaderingen.

Tevens vindt u hiernaast pagina's met: meerdere andere stukken, zoals: interviews met:
Hans en Hanky Stolvoort, Karen van den Bosch, Inge Retra, Marijke van Dalen, Ria Kroezen en Fenna Kiemel.
(Met smallere schermen moet u wellicht een menu uitklappen via een blokje met drie streepjes in deze pagina).

NB: Vrijwel alle artikelen blijven hoogstens drie jaar zichtbaar.